Дуже часто буває так, що критика з боку оточуючих виводить нас із себе, змушує бути дратівливими і псує настрій. Що стосується надто чутливих і сприйнятливих людей, надто серйозно ставляться до чужої думки, критика не тільки змушує нервувати, але навіть може знизити їхню впевненість у собі і довести до депресії.
Але чи варто взагалі реагувати на критику? Адже багато людей, критикуючи, анітрохи не хочуть образити людину, вони просто висловлюють свою думку.
Як казав відомий американський психолог Дейл Карнегі, критика часто є замаскованим компліментом. І в більшості випадків це дійсно так. Згадаймо коментарі до статей на "Школі життя". Якщо вашу статтю хтось критикує, висловлюючи на її адресу аж ніяк не втішні коментарі, це вже означає те, що людина зацікавився вами і вашою творчістю. Дуже навіть можливо, що на цьому він не зупиниться і прочитає інші ваші статті, а може бути - загляне на особисту сторінку.
А в житті? Як правило, інших мають звичку критикувати і засуджувати люди, які в чомусь заздрять їм, бо самі не змогли цього домогтися. Просто багато представників роду людського в силу усталених традицій поведінки вважають за краще віддавати данину критикою, а не похвалами. Навіть Президента критикують і постійно засуджують, і в основному саме тому, що він займає найбільш високе положення в країні.
Ким би ми не були, нас все одно будуть критикувати, лаяти й засуджувати. І змінити такий хід речей зовсім нереально. Тому, якщо ви хочете домогтися успіху в житті, заробляти багато грошей, бути здоровим і життєрадісним, ви повинні звикнути до того, що вас найчастіше "вчать жити".
Крім того, справедливу критику можна використовувати собі на благо. Адже саме критика може стати тим інструментом, який дозволить поглянути на себе з боку оточуючих, побачити свої недоліки і знайти помилки. Справедлива критика завжди направить вас на вірний шлях самовдосконалення і дозволить розвинути найкращі якості. Чому б вам самим не попросити, наприклад, друзів і знайомих, щоб вони вказували на ваші промахи? Або співробітників про виконану вами роботі? Тільки зробити це потрібно в м'якій, ненастойчівой формі. Варіант "Я буду дуже радий будь-яких коментарів, оцінками і здорової критики на свою адресу" буде підходити в багатьох ситуаціях. Несправедливу критику, яка не має до вас ніякого відношення, в цьому випадку слід ігнорувати і не звертати на неї абсолютно ніякої уваги.
А ось критикою на адресу інших варто нехтувати. Робіть це тільки у виняткових випадках. Коли ж ви будете встигати виправляти себе, якщо постійно займаєтеся тим, що критикуєте інших? Це марна трата часу, адже деякі люди дійсно змінюються після ваших зауважень, тим більше, вони практично завжди і без вас чудово знають свої недоліки. Тому, перш ніж лаяти будь-кого, подумайте, а може краще просто допомогти цій людині?
Критика з давніх часів ніколи не вважалася правилом хорошого тону. Це просто нерозумно, тому що саме недосконалість тих, що оточують і є тим тлом, на якому найяскравіше виражаються ваші достоїнства. Багатьом керівникам слід взяти це до уваги. Адже підлеглий, що не впорався зі своєю черговий, поставленим перед ним завданням, напевно, не хоче того, щоб його звільнили з роботи? Він працює в міру своїх здібностей і сил. Ваша критика навряд чи допоможе йому раптом різко підвищити ці дані. Варто вживати критику тільки в тих випадках, коли людина насправді не хоче виконувати роботу з огляду на звичайній ліні і неорганізованість.
Автор: Віталій Лебедєв
Джерело