Ми вчимося все життя, жадібно хапаючи досвід кожної миті існування, складаючи результати навчання на рівні полички своєї дорогоцінної пам'яті. Полички високі і низькі, далекі і близькі. Розум сам вибирає, що робити з прийнятим, і кожного разу вірно віддає нам колись нами вивчене і запомненное.

Полички ростуть, налаштовуються одна під інший, формуючи цілу скарбницю думок, подій, фактів, умовиводів. Своїх, чужих, недомовлених і недописаним. Головне - вони збудований фундамент нашої мудрості.

Хто вони, наші вчителі по життю?

Батьки . Перші, єдині, вірні та щирі. Справжні. Їх інструментом ученья стане багаторічний досвід, десятки шаблонів вирішення проблем, а за їх відсутності - енциклопедія рад, побудована на бетонній мудрості, яку вони закладають у свідомість власних дітей. Не завжди поняті, але завжди чесні і доброзичливі вчителі, вони назавжди створюють основу єства, що назване особистістю.

Педагоги . Інструментом їх научения є процес освіти, який вони гордо здійснюють, формуючи знання, вміння, навички і якості особистості, необхідні для професійної діяльності. Не завжди вдалі і любителі своєї справи, не завжди толерантні і гуманні, але однозначно знають більше учня, педагоги з самого дитячого садка вибудовують особистість і розум, направляючи процеси виховання, освіти та розвитку кожного, хто сидить за партою чверть свого життя.

Книги. Джерела мудрість усіх поколінь, історичний досвід, спадщина розумом і світоглядів. Написані різними характерами, талантами, особистостями, епохами, вони тихо зберігають у собі реальності та ідеали, досвід часів і народів, штовхаючи до роздумів і висновків, аналізу і умовиводів, створення власної загальної теорії все, вічно перебуваючи у величному мовчанні, дихаючи старовиною або ж новенькою поліграфією, вчать кожним своїм складом, кожним томом, починаючи від Букваря і закінчуючи Енциклопедією.

Оточення . Вчить нас середовищем, в якому ми здійснюємо свої численні дії в просторі життя, роблячи помилки свої, бачачи й оцінюючи чужі, іноді жахаючись, іноді сміючись над ними, оцінюємо ситуацію і беремо участь в них. Словом - існуємо. Беремо участь у нескінченному вирі енергії, харчуємося нею і виділяємо її. Оточення постійно обумовлює напрямки наших дій, їх вид і кількість.

Друзі займають особливу позицію у великому понятті оточення . Довірчі особи, плечі для плачу, скриньки для одкровень - вони співчувають, радять. Разом з батьками вони - розуміють. Тільки, на відміну від батьків, вони діють нарівні, в тій же прострації, на тій же позначці шкали особистісної значущості, що й ми. Це простіше. Це приймається. Не завжди правильно, але впевнено і з гордістю.

Саме з оточення завжди виділяється хтось - такий дивний і єдиний, незрозумілий, а тому і цікавий - вчитель , що перевернув думки, що поставив з ніг на голову роками побудовані переконання і принципи. У моєму житті було два таких людини. Один навчив професії. Інший - любити природу і тварин, переломити в собі все і піднятися вище.

джерел мудрості незліченну кількість, що прагнуть до неї - число кінцеве. Підсумок - наші можливості безмежні.

Важливо, наскільки людина вміє сам створити для себе систему пізнання, збудити бажання, поставити завдання, знайти шляхи, оцінити результати, виділити для себе необхідне і найважливіше. Всьому початок - бажання, що веде пізніше до освіченості, широта думки та успішності. Бажання вчитися відомому, новому і невідомому. Вчитися цінувати своїх учителів, мудро формуючи себе як маленьку клітинку історії. Бо кожна наша думка геніальна ...

Автор: Олена Горбачова
Джерело