"Я хазяїн свого слова. Хочу - даю, хочу - забираю назад".

Навіщо вам довірчі відносини на роботі? А з близькими, друзями і родичами? Всі знають, що людина людині - вовк, тому не треба прикидатися. Тому ні в якому разі не робіть такі вчинки, які можуть привести до цих згубних і не призводить ні до чого хорошого довірчих відносин.

Позбутися від настирливого довіри друзів, колег і просто знайомих дуже легко - досить дотримувати наступні 13 правил.

1. Не соромтеся роздавати обіцянки направо і наліво, навіть якщо абсолютно точно знаєте, що дістати Місяць з неба не зможете (та й намагатися не будете) і вище голови не стрибне. А вже якщо ви всього-на-всього сумніваєтеся в здійснимість ваших слів, тоді можете сміливо обіцяти золоті гори і киселеві річки. Або молочні берега - все, що завгодно, за великим рахунком, ваш голос совісті прекрасно знає, що ви не зможете (і не станете) це виконувати, хоча начебто збираєтеся виконати обіцяне, ну хіба що трохи не впевнені у своїх силах.

2. Якщо обіцянки вже дано - не поспішайте його виконувати, навіть якщо є така можливість і вас це аніскільки не ускладнить. Тримати слово - це вже не модно.

3. Не витрачайте свій дорогоцінний час на інших людей. Наприклад, якщо ви зайняті чимось (розкладанням пасьянсу на робочому комп'ютері або листуванням по Інтернету зі знайомими і незнайомими) - не відволікайтеся на розмови з колегами і їхні прохання, навіть якщо вони стосуються безпосередньо виконання ваших обов'язків.

4. На телефонні дзвінки можна не відповідати зовсім. Кому треба - той знайде спосіб зв'язатися з вами. Обіцянки передзвонити можна забувати відразу ж після того, як покладіть трубку. А вже передзвонити абоненту, чий дзвінок ви пропустили - взагалі дуже важка справа, що вимагає чималої напруги сил.

5. Відповідати на електронні листи зовсім не обов'язково. Їх дуже багато, не можна витрачати свій дорогоцінний час на такі дрібниці.

6. Якщо отримали запрошення - не варто давати підтвердження (або спростування) про свою згоду взяти участь у заході (не робіть виключення ні для ділових конференцій або переговорів, ні для дружніх посиденьок і сімейних заходів), якщо людина хоче вас бачити - хай радіє, що ви взагалі зійшли увагою до його запрошення.

7. Ніколи не визнайте свої помилки. Визнання помилок - перший крок до поразки. Нехай інші поступаються вам і шукають компроміси. Якщо оточуючі вважають, що таким чином ви ухиляєтеся від відповідальності - це їхня справа, вас це абсолютно не стосується.

8. Якщо у вас є можливість допомогти колезі чи знайомому - ніколи не робіть цього. Таким чином ви знецінити ваші послуги і витратите час даремно. Добро не залишається безкарним.

9. Якщо вас хвалять (або навіть нагороджують) за роботу, зроблену іншими людьми - ніколи не опускайтесь до пояснень про вашу непричетність до успіху. Якщо чомусь хвалять і винагороджують - значить, ви цього заслуговуєте.

10. Не будьте твердолобим, не висловлюйте одне і те ж думку в колі різних людей. Це не наш метод. Точок зору дуже багато і міняти їх можна легко, просто і швидко. У кабінеті при всіх можете говорити те, що належить, а через п'ять хвилин у курилці - зовсім протилежне. І не важливо, що більшість колег були присутні і при тому, і при іншому розмові. Деякі можуть назвати вас лицеміром - це вони від заздрощів. Не зупиняйтеся на досягнутому, сміливо висловлюйте свою зневагу в спину тільки що вийшов з кабінету людині, особливо після того, як тільки що (в його присутності) його ж і похвалили.

11. Один раз збрехали ... А хто не бреше? Всі брешуть! Не можна відриватися від колективу. Якщо вважається, що хтось не бреше - значить, він просто ще не був спійманий на місці злочину (таких чомусь більшість). А це, швидше за все, означає, що він більш вправний в брехні внаслідок великого досвіду обману. От у нього-то і треба вчитися.

12. Нема чого добре відгукуватися про людей - вони цього все одно не оцінять. Набагато простіше заздалегідь вважати їх не дуже порядними і чесними людьми, тоді ніхто з них не зможе вас обдурити. Не намагайтеся приховати своє негативне (заслужено чи ні - це неважливо) ставлення до людини. Якщо в нього ще непомітно ніяких поганих якостей, є два варіанти:

а) ви не дуже проникливі і ці негативні якості все-таки є, тільки він їх ретельно приховує, так що ви зробите добре діло, вивівши мерзотника на чисту воду;

б) вони скоро у нього з'являться, тому ви можете сказати спасибі своїй інтуїції і зі спокійною совістю жити далі.

13. Крадіжка - найкращий спосіб зіпсувати репутацію і позбутися довіри колег. Дивись пункт 11: якщо вас зловили на крадіжці, виправдовуйтеся, що ви не один, крадуть все. А так як більшість людей краде більше і частіше вашого і, отже, більш досвідчені в цій нелегкій справі, то і трапляються вони набагато рідше. А ті, хто не потрапляє взагалі - ті самі затяті шахраї.

Ви все ще хочете позбутися від довіри оточуючих людей, близьких, друзів та колег? Немає нічого простішого.

А ви потім не передумаєте? Здобути довіру, раніше втрачене, в тисячу разів складніше. Ламати - не будувати ...

Успіхів вам і терпіння ... оточуючим вас людям.

Автор: Надія Рубі
Джерело